lördag 21 januari 2012

Dagens känsla är.....?

I går och i förrgår hade jag en stark önskan. Sammanbitet mässade jag för mig själv. "Gode gud låt VU klara ett möte utan att läcka som ett såll, snälla...."

Den önskan uppfylldes naturligtvis inte.

Vår eget innersta, kärnan, topppen, de skarpaste av alla sossar och så vidare, och så vidare.
De klarar inte av att inte läcka till media. Hur i all sin dar ska de då klara av att styra ett land?

Vad som händer i dag kan vi alla bara vänta på och se. Fast de läckande har ju redan kontaterat att Carin Jämtin ska rodda s-skutan i väntan på en ny ledare.

Man kan säga mycket om dagens pressträff. Så är det.

Men allra mest känner jag idag ilska och den riktar jag mot alla egon som inte kan bevara en hemlighet. Alla partiegon som sätter sig över allt som är viktigt och läcker som såll. Vad är det ni tror er vinna på det?

För mig är ni en bunt loosers som har satt partiet och hela Sveriges framtida utveckling på spel. Jag kommer aldrig att respektera er någonsin.

Ta och läs Peter Kadhammar i AB. Ta er sedan en riktig funderare på framtiden.

Idag finns det några till som bloggar, Peter Johansson och Johan Westerholm och Peter Högberg och Norrköpingsbloggen.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig med hela mitt hjärta Annika!
    Mia Sjöqvist

    SvaraRadera
  2. Håkan Juholt är något så ovanligt som äkta svensk genuin. Han är sig själv. Jag tror att det är därför han är så älskad, även av många i de andra partierna. Det krävs två saker av politiska ledare oavsett partifärg.
    Man måste brinna och vilja.

    Håkan Juholt brinner, och får andra att brinna. Det är så vi socialdemokrater känner honom. Ett möte med Håkan är som att dricka mexikanskt Tequila. Man får energi, nya idéer och gott humör med sig därifrån.

    Hans vilja är urstark. Ingen kan tvivla på det efter de senaste dagarna. Hans instinkt är att aldrig ge upp och att alltid komma tillbaka.

    Inför hans stora tal på Folk och Försvars rikskonferens i Sälen var han solbränd, på gott humör och det kändes att han var på G. Håkan Juholt äntrade talarstolen och ritade engagerat upp konturerna av en helt ny säkerhetspolitik för Sverige och Europa. Vad hände sedan? Inte bara jag utan mertalet av socialdemokraterna kommer att sakna den elden.

    SvaraRadera