onsdag 8 oktober 2014

Spännande tider!

Har man inga egna djur kan man låna andras. Inom kort ska vi vara hundvakt över dagen och helgen som gick hade vi katt igen en liten stund. Lördagen var som soligast och maken och jag höll på med ett och annat småpyssel i trädgården när grannens katt kom över. Jag brukar vänligt men bestämt (okej, det har hänt att jag har försökt kasta en sko också, men jag träffar aldrig) schasa bort katter. Denna gången trodde det lilla djuret att vi lekte och hen tyckte det var jätteskoj. Jag försökte träffa den med vattenslangen för då brukar katter förstå allvaret i budskapet men icke. Den kom glatt skuttande tillbaka och så följde den mig eller maken hela dagen. När vi drog oss tillbaka till lähörna och solstolar tyckte den lilla katten att det var rent njutbart. Den fördelade noga gracerna mellan mig och maken, en stund här och en stund där. Där sov hen gott. Vi gjorde vårt bästa för att inte klia, kela eller uppmuntra detta... Vi satt och katten njöt. Vi kände oss rent adopterade ett tag. Så gick vi in när kylan kom framåt kvällen. Nog hade katten följt med om den bara fått...men se det fick den inte. En stund satt den och väntade på oss där utanför men sedan var trappan tom. Det var fint att få låna katt en liten stund i alla fall, det var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar