McDonalds serverar brickunderlägg med Filippa Reinfeldt, (M), på. Och en personlig text som fru Reinfeldt skrivit i moderaternas namn. Men McDonalds tycker inte att de tar politisk ställning.
Lustigt sammanträffande ett valår från ett företag som tjänat stora summor på alliansregeringens generella sänkning av arbetsgivareavgiften för unga vare sig det behövs eller inte. Något som naturligtvis gynnat företag som McDonalds som anställer mycket unga människor.
Tidningen Efter Arbetet skriver om Filippas kampanj.
Kulturbloggen har uppmärksammat detta. Så har även Martin Moberg gjort.
Dessutom tänker hamburgerkedjan upplåta tre restauranger som förtidsrösningslokaler.
Självklart är det bra med flera vallokaler! Det gäller bara att vi uppmärksammar att det är otillåtet med politisk propaganda i en vallokal.
Nu sitter jag här och funderar på om det är något som ska kunna komma att förvåna mig detta nådens valår.
Tror inte det.